در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و به منظور تسریع در روند تایید مدارک تحصیلی از تاریخ 96/10/01 تایید مدارک تحصیلی دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی خارج ازکشور فقط در سامانه میخک و به صورت مجازی تایید گردیده و برچسب صحت صدور بر روی مدرک الصاق نمیگردد. بدین منظور ضروری است متقاضیان تایید مدرک نسبت به آماده سازی مدارک و انجام امور ذیل اقدام نمایند؛
متقاضیان میتوانند در صورت تمایل کد رهگیری خود را با پرداخت تعرفه مربوطه در داخل سرکنسولگری دریافت نمایند
الف ) آماده سازی مدارک
مدارک موردنیاز:
متقاضی ابتدا مدارک ذیل را بافرمت های JPG و JPEG و حداکثر حجم 300 کیلوبایت اسکن و برای بارگذاری آماده نماید.
1 –عکس پرسنلی جدید ( تمام رخ، بدون کلاه و عینک و با رعایت شئونات اسلامی)
2 –کارت ملی
3 –صفحه اول گذرنامه معتبر ایرانی
4 –صفحه حاوی مهرآخرین خروج گذرنامه
5- روادید تحصیلی، اقامت تحصیلی
6 –آخرین مدرک تحصیلی
7 –گواهی اشتغال به تحصیل و یا مدرک فارغ التحصیلی فعلی
( دانشجویان، گواهی اشتغال به تحصیل و یا گواهی ثبت نام در دانشگاه متضمن نام دانشگاه، مقطع تحصیلی، تاریخ شروع به تحصیل و رشته تحصیلی را بارگذاری نمایند.)
8 –کارت پایان خدمت نظام وظیفه، معافیت دائم، کفالت و یا تحصیلی برای آقایان و یا نامه سازمان نظام وظیفه عمومی مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل دانشجو.
ب) ثبت نام در سامانه میخک به نشانی اینترنتی https://mikhak.mfa.gov.ir
توجه :
* برای ورود و ثبت اطلاعات در سامانه میخک فقط از مرورگر Google Chrome استفاده نمایید.
* درحفظ و نگهداری رمز عبوری که هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب می نمایید اهتمام جدی داشته باشید.
* درصورت تغییر کشور محل تحصیل و یا هرگونه اشتباه در انتخاب نمایندگی، متقاضی میتواند از طریق ویرایش اطلاعات فردی نسبت به تغییر نماندگی انتخابی خود اقدام نماید تا پرونده درکشور محل اقامت متقاضی قابل بررسی باشدبررسی باشد.
* در صورتی که متقاضی رمز عبور را فراموش کرده باشد با انتخاب گزینه بازیابی، رمزعبور به نشانی الکترونیکی متقاضی ارسال خواهد شد.
* درصورت عدم دسترسی به پست الکترونیک و یا اشتباه در درج آن دربخش اطلاعات فردی، متقاضی میتواند تصاویر گذرنامه و کارت ملی خودرا اسکن و به نشانی mikhak@webmail.mfa.ir ارسال نماید تا رمز عبور به به پست الکترونیکی درخواست کننده ارسال گردد تا امکان ورود به سامانه و ویرایش نشانی پست الکترونیکی امکان پذیر گردد.
ج ) تشکیل پرونده تحصیلی:
1- تشکیل پرونده تحصیلی با بارگذاری مدارک مورد نیاز (بند الف) و دریافت کد رهگیری
2- چنانچه متقاضی مدارک لازم برای تشکیل پرونده را بصورت ناقص ویا ناخوانا بارگذاری نموده باشد، میبایست آنها را دوباره بارگذاری نموده و کدرهگیری جدید دریافت نماید.
د ) درخواست تایید مدارک :
- پس از دریافت کد رهگیری مربوط به تشکیل پرونده تحصیلی، متقاضی با انتخاب گزینه " تایید مدارک " و تعیین نوع مدارک " تحصیلی و آموزشی " درخواست تایید مدارک و گواهیهای آموزشی نموده و به همین منظور با انتخاب یکی از گزینههای ذیل نسبت به بارگذاری تصاویر آنها به صورت جداگانه و مجزا اقدام نماید.
- گواهی اشتغال به تحصیل
- گواهی ریزنمرات میان دوره
- گواهی پرداخت شهریه
- مدارک فارغ التحصیلی و ریز نمرات پایان دوره
- گواهی یامدرک شرکت در دوره یا سمینار
توجه :
- برای هر مدرک یا گواهی، دریافت کد رهگیری جداگانه الزامیبوده و قسمت تعداد صفحات فقط مربوط به صفحات بعدی همان مدرک (مانند ریزنمرات) میباشد.
- توجه :
- پرداخت 24 یورو تعرفه برای تایید هر یک از مدارک و گواهیهای تحصیلی و آموزشی شامل دانشنامه، گواهینامه موقت پایان مقطع تحصیلی، ریز نمرات پایان دوره تحصیلی دانشگاهی، مدارک تحصیلی دانش آموزی، فنی و حرفه ای، شغلی، پایان دورههای علمی و تخصصی، دیپلم و دکترای افتخاری، گواهیها و تقدیرنامههای اعطائی به شرکت کنندگان در المپیادها، سمینارها و سایر دورههای تخصص بین المللی از قبیل دورههای تخصص و فوق تخصص پزشکی (فلوشیپ)، سمینارهای آموزشی و فوق دکتری (پست دکترا) الزامی میباشد.
* از تاریخ 1396/10/01 تائید مدارک تحصیلی فقط از طریق سامانه میخک به صورت مجازی انجام و مدارک به مهر برجسته ممهور نخواهد گردید.
تبصره :
- اصالت مدارک فارغ التحصیلی توسط بخش دانشجویی سر کنسولگری از مراجع رسمی و مرتبط ( مراکز آموزشی صادرکننده مدرک ) استعلام میگردد.
- بدین منظور ضروری است متقاضی اجازه نامه Vollmacht مربوطه (لطفا فایل ضمیمه را پرینت نمایید) را تنظیم و امضا نموده و پس از تهیه کپی اصل آن را به مرکز آموزشی مربوطه ارسال و کپی را به همراه تصویر مدرک آموزشی و یک طغری پاکت ملصق به تمبر کافی جهت پست سفارشی که آدرس مرکز آموزشی مربوطه به عنوان گیرنده در پشت آن درج گردیده باشد، به سرکنسولگری ارایه نماید.
- ضروری است متقاضی جهت حصول اطمینان (معمولا 3 الی 4 هفته پس از استعلام از مرکز آموزشی) از دریافت پاسخ استعلام، مراتب را از سرکنسولگری و بوسیله تماس تلفنی با شماره 0695600070 از ساعت 14:30 تا 16:30 پیگیری نماید.
درصورتی که متقاضی به داخل کشور مراجعت نموده و قصد تایید مدارک و گواهیهای آموزشی صادره در خارج از کشور را داشته باشد، پس از انجام مراحل بالا، اصل مدارک را به اداره امور دانشجویی، بورسها و مدارس خارج از کشور ارایه نماید
اطلاعیه در خصوص تشکیل پرونده تحصیلی ویژه دانشجویان مرتبط با رشتههای پزشکی
دانشجویان رشتههای گروه پزشکی جهت دریافت تسهیلات دانشجویی میبایست علاوه بر تشکیل پرونده دانشجویی در سامانه میخک و بارگذاری مدارک مورد نظر ، نسبت به ثبت درخواست و تکمیل پرونده دانشجویی در سامانـه تسهیـلات و امور مشمولیـن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://Mohed.behdasht.mfa.gov.ir/educationportal اقدام نمایند. و پس از ثبت درخواست، خدمت مورد نظر خود (تایید استعلام سامانه میخک) را انتخاب نمایند. لازم است برای ورود به سامانه از طریق بستگان در داخل کشور اقدام فرمائید. بدیهی است دریافت هرگونه تسهیلات دانشجویی (گذرنامه رایگان و خروجی دانشجویی) منوط به تائید پرونده از سوی وزارت بهداشت و سپس تائید در سامانه میخک میباشد.
در خصوص دانشجویانی که از ابتدای سال 1399 و ماقبل از ان در سامانه میخک تشکیل پرونده تحصیلی داده اند ، به منظور تعیین تکلیف ترتیبی اتخاذ گردیده است تا پیام های ذیل به طور سیستماتیک به دو صورت برای متقاضیان ارسال گردد.
1ـ برای دانشجویان رشتههای گروه پزشکی که قبل از سال 1399 در سامانه میخک تشکیل پرونده داده اند به صورت ذیل ارسال میگردد:
*****
دانشجوی محترم با توجه به اینکه بیش از یکسال از تاریخ درخواست شما سپری شده است، در صورتیکه همچنان تقاضای تائید پرونده را دارید جهت تائید نهایی پرونده تحصیلی در سامانه میخک، نسبت به ثبت درخواست و تکمیل پرونده دانشجویی در سامانـه تسهیـلات و امور مشمولیـن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://Mohed.behdasht.mfa.gov.ir/educationportal اقدام نموده و پس از ثبت درخواست، خدمت مورد نظر خود (تائید استعلام سامانه میخک) را انتخاب نمایید. لازم است برای ورود به سامانه از طریق بستگان در داخل کشور اقدام فرمائید.
*****
2ـ برای دانشجویان رشتههای گروه پزشکی که از ابتدای سال 1399 به بعد در سامانه میخک تشکیل پرونده داده اند به صورت ذیل ارسال میگردد:
*****
دانشجوی محترم جهت تایید نهایی پرونده تحصیلی، نسبت به ثبت درخواست در سامانـه تسهیـلات و امور مشمولیـن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://Mohed.behdasht.mfa.gov.ir/educationportal اقدام نموده و پس از ثبت درخواست، خدمت مورد نظر خود (تایید استعلام سامانه میخک) را انتخاب نمایند. لازم است برای ورود به سامانه از طریق بستگان در داخل کشور اقدام فرمائید.
****
دانشجویان گروههای غیر پزشکی
1- در صورت استعلام پروندههای تحصیلی دانشجویان گروههای غیرپزشکی در سامانه میخک توسط این نمایندگی؛ سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ظرف چند روز نظر نهایی خود را اعمال و نتیجه آن، اعم از تائید یا رد پروندههای تحصیلی، از طریق پست الکترونیک به دانشجویان عزیز اطّلاع رسانی میشود. بنابراین خواهشمند است از مراجعه حضوری خود یا خانوادهها به منظور تسریع در روند پاسخگویی، جدّا خودداری گردد.
2- برای دریافت نامه ورود به غیبت، در صورت فراغت، انصراف و یا اخراج از تحصیل باید نسبت به بارگذاری مدارک لازم در سامانه میخک اقدام تا با تائید در سامانه میخک، آن مدارک برای سازمان امور دانشجویان قابل بررسی شود.
3- دانشجویانی که قصد دارند از مهر اجازه خروج ویژه مشمولین استفاده کنند، پس از تایید مدارک برابر بند فوق و پس از طی مهلت قانونی تعیین تکلیف وضعیت مشمولیت، ضروری است خانواده دانشجویان برای دریافت نامه اعلام وضعیت مشمول، به سازمان امور دانشجویان تا پس از مکاتبه با سازمان وظیفه عمومی و دریافت نامه اعلام غیبت و ضبط وثیقه از سازمان وطیفه عمومی و اعلام آن به نمایندگی شرایط بهره مندی از مهر اجازه خروج ویژه مشمولین غایب فراهم شود.
تلفن: 56000722 - 069
ساعت کار ویژه مراجعین کنسولی:
دوشنبه تا جمعه 8:30 الی 12:00
ساعت پاسخگوئی تلفنی بخش کنسولی:
دوشنبه تا جمعه 14:30 الی 16:30
ایمیل بخش دانشجویی: fra.student@mfa.gov.ir
متقاضیان میتوانند در صورت تمایل کد رهگیری خود را با پرداخت تعرفه مربوطه در داخل سرکنسولگری دریافت نمایند
Tel.: +49 (0) 69 56 000 722
Fax: +49 (0) 69 56 000 728
Email: fra.student@mfa.gov.ir
Bankverbindung: Frankfurter Sparkasse IBAN DE 90 50050201 0000 103960
BIC HELADEF 1822
|