اطلاعیه
قابل توجه آقایان دانش آموخته
با توجه به ضرورت اعلام وضعیت تحصیلی آقایان دانش آموخته خارج از کشور پس از فراغت از تحصیل ایشان به اداره نظام وظیفه، ضروری است فارغ التحصیلان مذکور پس از تائید مدارک خود در سامانه میخک و توسط نمایندگیهای جمهوری اسلامی در خارج از کشور، نسبت به تکمیل و ارائه فرم های پیوست به انضمام کد های رهگیری و مدارک تحصیلی به اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری اقدام نمایند.
ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان ایرانی در خارج از کشور
جهت تایید هرگونه مدارک فارغ التحصیلی خارجی، علاوه بر بارگذاری و تائید در سامانه میخک توسط نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، میبایست توسط متقاضی بر اساس رشته تحصیلی گذرانده شده در خارج از کشور، در
"سامانه سجاد https://portal.saorg.ir وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا
"سامانه موحد https://mohed.behdasht.gov.ir وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بارگذاری شود.
متقاضیان میتوانند در صورت تمایل کد رهگیری خود را با پرداخت تعرفه مربوطه در داخل سرکنسولگری دریافت نمایند
فرمهای مورد لزوم:
مشخصات فردی و تحصیلی
تعهد نامه و مدارک مورد نیاز برای نامه نظام وظیفه
کار برگ اطلاعات پایان نامه و رساله دانش آموختگان خارج از کشور
جدول مدت اقامت در محل تحصیل
مراحل تائید مدرک فراغت از تحصیل:
1- بارگذاری مدرک تحصیلی در بخش تائید مدارک در سامانه میخک (https://mikhak.mfa.gov.ir و دریافت کد رهگیری
2- ارائه اجازه نامه کتبی( Vollmacht) جهت استعلام مدرک تحصیلی از دانشگاه مربوطه ( لینک اجازه نامه ) فایل در پیوست
پس از وصول پاسخ استعلام از دانشگاه مربوطه، کد رهگیری در سامانه میخک تائید میگردد. نیاز به مراجعه حضوری متقاضی نمیباشد.
3- پرداخت تعرفه مربوطه
- پرداخت 24 یورو تعرفه برای تایید هر یک از مدارک و گواهیهای تحصیلی و آموزشی شامل دانشنامه، گواهینامه موقت پایان مقطع تحصیلی، ریز نمرات پایان دوره تحصیلی دانشگاهی، مدارک تحصیلی دانش آموزی، فنی و حرفه ای، شغلی، پایان دورههای علمی و تخصصی، دیپلم و دکترای افتخاری، گواهیها و تقدیرنامههای اعطائی به شرکت کنندگان در المپیادها، سمینارها و سایر دورههای تخصص بین المللی از قبیل دورههای تخصص و فوق تخصص پزشکی (فلوشیپ)، سمینارهای آموزشی و فوق دکتری (پست دکترا) الزامی میباشد.
جهت پیگیری تلفنی : شماره 0695600070 از ساعت 14:30 الی 16:30)
تلفن: 56000722 - 069
ساعت کار ویژه مراجعین کنسولی:
دوشنبه تا جمعه 8:30 الی 12:00
ساعت پاسخگوئی تلفنی بخش کنسولی:
دوشنبه تا جمعه 14:30 الی 16:30
ایمیل بخش دانشجویی:fra.student@mfa.gov.ir
لینک جدول هزینههای کنسولی
متقاضیان میتوانند در صورت تمایل کد رهگیری خود را با پرداخت تعرفه مربوطه در داخل سرکنسولگری دریافت نمایند
Tel.: +49 (0) 69 56 000 722
Fax: +49 (0) 69 56 000 728
Email: fra.student@mfa.gov.ir
Bankverbindung: Frankfurter Sparkasse, Kontonr.: 103960, BLZ : 50050201