امور کنسولی

المثنی شناسنامه

توجه:

  - کسانیکه با داشتن شناسنامه اقدام به اخذ شناسنامه مجدد نمایند، مجرم محسوب و برابر قانون  مجازات خواهند شد.

  - دریافت کننده شناسنامه مجدد مکلف است در صورت پیدا شدن شناسنامه اصلی، ظرف مدت 10 روز نسبت به تحویل آن به کنسولگری اقدام نماید.

مدارک لازم برای صدور المثنی شناسنامه :

 1-  تکمیل برگ درخواست صدور المثنی شناسنامه

  2- تکمیل  برگ گزارش مفقودی شناسنامه

  3- تکمیل پرسشنامه متقاضیان دریافت سند سجلی از اسناد راکد ( برای شناسنامه مفقوده نمونه قدیم )

  4- چهار قطعه عکس جدید 4×3 تمام رخ (رنگی با زمینه روشن) پشت نویسی شده، بدون کلاه و عینک (برای خانمها با رعایت کامل حجاب اسلامی). در صورت تمایل میتوانید عکس بیومتریک را در محل کنسولگری تهیه فرمائید.

5- تصویر شناسنامه متقاضی و همسر و فرزندان و صفحات اول لغایت سوم سند ازدواج (درصورت متأهل بودن) یا طلاق

6-  ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک معتبر عکس دار ایرانی مانند گذرنامه ، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت سربازی، مدرک تحصیلی، کارت شناسائی ملی، شناسنامه جدید پدر و مادر، گذرنامه والدین (در صورت همراه  بودن    در گذرنامه پدر و مادر). ارائه حداقل دو مورد از موارد این بند الزامی است.

7- ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدارک اقامتی عکس دار متقاضی

8-تصویر گذرنامه متقضاضی

 9- ارائه رسید پرداخت هزینه مربوطه بر اساس جدول هزینه‌های خدمات کنسولی 

ملاحظات:

حضور متقاضی در نمایندگی ضروری است. 

درخواست شناسنامه المثنی برای متقاضیان زیر 18 سال باید از سوی پدر، جد پدری و یا قیم قانونی آنها انجام شود.

چنانچه برابر ماده 988 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران سند ترک تابعیت دریافت نموده اید، مسئول مربوطه را مطلع نمائید.

 

ساعت مراجعه حضوری به سرکنسولگری : روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8/30 لغایت 12 

ساعت پاسخگویی تلفنی: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 14/30 لغایت 16/30

تلفن : 5600070 - 004969

Tel.: +49 (0) 69 56 000 70    

Fax: +49 (0) 69 56 000 728    و

Email: fra.sejelat@mfa.gov.ir


Bankverbindung: Frankfurter Sparkasse,

IBAN   DE 90 50050201 0000 103960
BIC      HELADEF  1822