با توجه به حجم بالای مراجعات حضوری و تماس های تلفنی، ممکن است تماس با سرکنسولگری در بین ساعت های 15 الی 16.30 دشوار باشد. برای حل این مشکل به توصیههای زیر توجه فرمایید:
برای یافتن بهترین و دقیق ترین پاسخ به پرسش خود، از منوی بالای سایت بخش خدمات کنسولی، نوع خدمات خود را انتخاب نمائید. لطفاً توجه کنید که از ابتدا اطلاعات کامل درباره یک خدمت را در صفحه مربوطه مطالعه فرمائید. سپس نسبت به تماس تلفنی و ایمیلی، اقدام نمائید. اگر با وجود مطالعه هنوز پرسش یا ابهامی دارید، به نشانی iranconsulate.fra@mfa.gov.ir ایمیل بفرستید. ارسال ایمیل همزمان به چند گیرنده یا به افرادی که مسئول مستقیم یک خدمت کنسولی نیستند کار متقاضی را تسریع نمیکند، ولی ما را با حجم نامههای اضافی روبرو میکند و پاسخگوئی سریع تر به پرسشهای متقاضیان را به تعویق می اندازد.
توجه کنید که برخی از کارها در تهران (سازمان ثبت احوال، وزارتخانههای دولتی، قوه قضائیه، بخش کنسولی وزارت امور خارجه، ...) انجام میشود و این سرکنسولگری هیچ نقشی در تعیین میزان زمان لازم برای انجام کار ندارد. مثلاً اگر درخواست شناسنامه المثنی برای فرد بالای 18 سال داشته باشید و این درخواست بنا بر مقررات به سازمان ثبت احوال کشور فرستاده شود، انجام آن و صدور شناسنامه میتواند چندین ماه طول بکشد و تماس و مکاتبه با این سرکنسولگری هیچ تاثیری در کم کردن این زمان ندارد.