ه)شرایط و مدارک مورد نیاز برای گذرنامه مسروقه یا مفقوده:
هموطنان گرامی ساکن در حوزه این سرکنسولگری، در صورت سرقت یا مفقود شدن گذرنامه خود می توانند، بعد از ثبت نام در سامانه میخک به نشانیmikhak.mfa.gov.ir و بارگذاری مدارک (در قالب JPEG و با حجم زیر300KB) و دریافت کدرهگیری نسبت به ارائه درخواست و مدارک زیر به صورت حضوری اقدام نمایند.
متقاضیان می توانند در صورت تمایل کد رهگیری خود را با پرداخت تعرفه مربوطه در داخل سرکنسولگری دریافت نمایند
- اصل کدرهگیری دریافتی از سامانه میخک
- تکمیل و ارائه پرسشنامه شماره 101 (این پرسشنامه از طریق لینک زیر قابل دریافت است.)
- مشروحه متقاضی در خصوص دلایل و چگونگی سرقت یا مفقود شدن گذرنامه
- اصل شناسنامه ایرانی متقاضی (شناسنامه افراد بالای 15 سال تمام باید عکس دار باشد.) و یک نسخه تصویر تمام صفحات.
- اصل کارت شناسایی ملی متقاضی و یک نسخه تصویر دو روی کارت. (برای افراد بالای 15 سال تمام)
- اصل کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت برای آقایان بین سنین 18 تا 50 سالگی تمام
- اصل کارت اقامت کشور آلمان (AUFENTHALTSTITEL) یا کارت ملیت آلمان (AUSWEIS) یا گذرنامه آلمانی و یا کارت اقامت پناهندگی و یک نسخه تصویر پشت و روی مدرک.
- گزارش پلیس آلمان مبنی بر سرقت یا مفقود شدن گذرنامه.
- دو قطعه عکس جدید متقاضی(حداکثر مربوط به 3 ماه گذشته) در اندازه4×3 یا4×6، تمام رخ، بیومتریک، بدون روتوش، زمینه روشن و بدون عینک و کلاه. (عکس بانوان بالاتر از 9سال با رعایت حجاب اسلامی باشد.)
- اجازه نامه کتبی شوهر برای خانم های دارای همسر ایرانی (چنانچه محل اقامت شوهر در گذرنامه ایرانی او آلمان نوشته شده باشد این اجازه نیاز نخواهد بود.)
- اجازه کتبی پدر برای فرزندان زیر 18 سال (تکمیل برگ شماره 102 از طریق لینک زیر)
- اصل قبض واریز 180 یورو (KONTOAUSZUG) بابت صدور گذرنامه مفقوده بار اول به حساب سرکنسولگری، (جدول هزینه های کنسولی) چنانچه متقاضی، خواهان درج اقامت آلمان در گذرنامه خود باشد مبلغ 20یورو بیشتر واریز نماید. اضافه می گردد هزینه گذرنامه مفقوده برای بار دوم به بعد 300 یورو می باشد. این مبلغ در محل سرکنسولگری از طریق ec- karte قابل دریافت است.
(چنانچه در گذرنامه فعلی شما محل اقامت آلمان درج شده است برای صدور گذرنامه جدید نیازی به واریز 20 یورو هزینه درج محل اقامت آلمان نمی باشد).
- پاکت پست سفارشی با درج نشانی متقاضی با الصاق تمبر به مبلغ 6,25 یورو Einschreiben Eigenhändig) برای برگشت مدارک و گذرنامه جدید. (برای هر تقاضا یک پاکت برگشت تهیه و ارسال شود.) حتما از پاکت سایزC5 استفاده شود.
یادآوری ها:
- حضور متقاضی در محل نمایندگی برای ارائه درخواست و مدارک لازم ضروری است.
- ثبت نام در سامانه میخک و دریافت کد رهگیری برای صدور گذرنامه جدید الزامی است.
- در صورت تمایل و راهنمایی بیشتر می تواند در روزهای اداری از ساعت (14:30 تا 16:30) با شماره تلفن: 5600070-069 تماس حاصل نمائید.
- ایمیل بخش گذرنامه fra.passport@mfa.gov.ir
متقاضیان می توانند در صورت تمایل کد رهگیری خود را با پرداخت تعرفه مربوطه در داخل سرکنسولگری دریافت نمایند
1- جدول هزینه های کنسولی
2- بخش «مهر خروج مشمولین»
3 - تکمیل فرم 101 و ارائه درخواست با درج شرح ماوقع
4- سامانه میخک http://mikhak.mfa.ir
5- راهنمای سامانه میخک http://mikhak.mfa.ir/help.pdf
ساعت کار ویژه مراجعین کنسولی:
دوشنبه تا جمعه 8:30 الی 12:00
ساعت پاسخگوئی تلفنی بخش کنسولی:
دوشنبه تا جمعه 14:30 الی 16:30
ایمیل : fra.passport@mfa.gov.ir
Tel.: +49 (0) 69 56 000 70
Fax: +49 (0) 69 56 000 728
Bankverbindung: Frankfurter Sparkasse
IBAN DE 90 50050201 0000 103960
BIC HELADEF 1822