د)شرایط و مدارک مورد نیاز برای تجدیدگذرنامه مخدوشه و آبدیده:
هموطنان گرامی ساکن در حوزه این سرکنسولگری، در صورت مخدوش شدن یا آبدیدگی گذرنامه خود می توانند، بعد از ثبت نام در سامانه میخک به نشانیmikhak.mfa.gov.ir و بارگذاری مدارک (در قالب JPG و با حجم زیر300KB) و دریافت کدرهگیری نسبت به ارائه درخواست و مدارک زیر به صورت حضوری اقدام نمایند.
متقاضیان می توانند در صورت تمایل کد رهگیری خود را با پرداخت تعرفه مربوطه در داخل سرکنسولگری دریافت نمایند
- اصل کدرهگیری دریافتی از سامانه میخک
- تکمیل و ارائه پرسشنامه شماره 101 (این پرسشنامه از طریق لینک زیر قابل دریافت است.)
- مشروحه متقاضی در خصوص دلایل و چگونگی مخدوش شدن یا آبدیدگی گذرنامه
- اصل گذرنامه ایرانی مخدوشه یا آبدیده
- اصل شناسنامه ایرانی متقاضی (شناسنامه افراد بالای 15 سال تمام باید عکس دار باشد.) و یک نسخه تصویر تمام صفحات.
- اصل کارت شناسایی ملی متقاضی و یک نسخه تصویر دو روی کارت (برای افراد بالای 15سال تمام.)
- اصل کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت برای آقایان بین سنین 18 تا 50 سالگی
- اصل کارت اقامت کشور آلمان (AUFENTHALTSTITEL) یا کارت ملیت آلمان (AUSWEIS) یا گذرنامه آلمانی و یا کارت اقامت پناهندگی و یک نسخه تصویر پشت و روی مدرک.
- یک قطعه عکس جدید متقاضی (حداکثر مربوط به 3 ماه گذشته) در اندازه4×3 یا4×6، تمام رخ، بیومتریک، بدون روتوش، زمینه روشن و بدون عینک و کلاه (عکس خانم های بالاتر از 9 سال با رعایت حجاب اسلامی باشد.)
- تکمیلبرگ شماره 103 برای دارندگان کارت ملیت آلمان (AUSWEIS) یا گذرنامه آلمانی.
- اجازه نامه کتبی شوهر، برای خانم های دارای همسر ایرانی (چنانچه در گذرنامه ایرانی شوهر، محل اقامت آلمان نوشته شده باشد، نیازی به اجازه شوهر نخواهد بود.)
- اجازه کتبی پدر برای فرزندان زیر 18 سال (تکمیل برگ شماره 102 از طریق لینک زیر)
- اصل قبض واریز مبلغ 180یورو (KONTOAUSZUG) بابت صدور گذرنامه بار اول بحساب سرکنسولگری (طبق جدول هزینه های کنسولی.) چنانچه متقاضی، خواهان درج اقامت آلمان در گذرنامه خود باشد، مبلغ 20یورو بیشتر واریز نماید. مجموعا 200یورو.
(چنانچه در گذرنامه فعلی شما محل اقامت آلمان درج شده است برای صدور گذرنامه جدید نیازی به واریز 20 یورو هزینه درج محل اقامت آلمان نمی باشد).
توجه: هزینه گذرنامه آبدیده برای بار اول مبلغ 180 یورو و برای بار دوم به بعد مبلغ 300 می باشد.
این مبلغ در محل سرکنسولگری از طریق ec- karte قابل دریافت است.
- پاکت پست سفارشی با درج نشانی متقاضی با الصاق تمبر به مبلغ 6,25 یورو (Einschreiben Eigenhändig) برای برگشت مدارک و گذرنامه جدید. (لطفا برای هر تقاضا یک پاکت برگشت تهیه و ارسال شود.) حتما از پاکت سایز C5 استفاده شود.
یادآوری ها:
- حضور متقاضی در محل نمایندگی برای ارائه درخواست و مدارک لازم ضروری است.
- ثبت نام در سامانه میخک و دریافت کدرهگیری برای صدور گذرنامه جدید الزامی است.
- در صورت تمایل و راهنمایی بیشتر می توانید در روز های اداری از ساعت14:30 تا 16:30 با شماره تلفن 5600070 - 069 تماس حاصل نمایید.
- ایمیل بخش گذرنامه fra.passport@mfa.gov.ir
- جدول هزینه های کنسولی
- بخش «مهر خروج مشمولین »
- لینک فرم 101
- لینک فرم 103
- سامانه میخک و دریافت کد رهگیری https://mikhak.mfa.ir
- لینک راهنمای سامانه میخک https://mikhak.mfa.ir/help.pdf
متقاضیان می توانند در صورت تمایل کد رهگیری خود را با پرداخت تعرفه مربوطه در داخل سرکنسولگری دریافت نمایند
ساعت کار ویژه مراجعین کنسولی:
دوشنبه تا جمعه 8:30 الی 12:00
ساعت پاسخگوئی تلفنی بخش کنسولی:
دوشنبه تا جمعه 14:30 الی 16:30
ایمیل : fra.passport@mfa.gov.ir
Tel.: +49 (0) 69 56 000 70
Fax: +49 (0) 69 56 000 728
Bankverbindung: Frankfurter Sparkasse
IBAN DE 90 50050201 0000 103960
BIC HELADEF 1822