بخش روادید ( ویزا )
e_visa
لیست بیمارستانهای داری بخش پذیرش بیماران خارجی IPD - لطفا کلیک کنید
کلیه متقاضیان دریافت روادید جمهوری اسلامی ایران بایستی به سامانه روادید الکترونیک، به نشانی اینترنتی e-visa مراجعه نموده و تمام اطلاعات مورد نیاز را ثبت و با دریافت کد رهگیری (همراه با بارکد) و با در دست داشتن مدارک ذیل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت مراجعه نمایند.
1- اصل گذرنامه (گذرنامه بایستی حداقل 6 ماه اعتبار و دارای دو صفحه خالی باشد)
2- داشتن کارت اقامت معتبر آلمان و تصویر آن
3- ارائه یک قطعه عکس بیومتریک 3*4 بدون عینک و کلاه
4- اجازه نامه رسمیپدر یا سرپرست قانونی برای افراد زیر 18 سال که به تایید Notar رسیده باشد (در صورت حضور پدر یا سرپرست قانونی در سرکنسولگری نیازی به تایید Notar نمیباشد)
5- اصل و کپی شناسنامه خانم ایرانی که ازدواج آنان با اتباع خارجی به ثبت رسیده باشد.
6-متقاضیان روادید دارای گذرنامه افغانستان که دارای اقامت قانونی و ساکن در آلمان میباشند و قبلا یکبار از نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در آلمان روادید دریافت و به ایران مسافرت نموده اند، با ارائه اصل گذرنامه و مدرک اقامتی معتبر، (توسط یکی از اعضای خانواده)بدون حضور شخص متقاضی روادید جمهوری اسلامی ایران صادر میگردد.
7- از تاریخ 1402/12/01 متقاضیان روادید، دارای گذرنامه افغانستان که دارای اقامت قانونی و ساکن در آلمان میباشند و برای اولین بار قصد مسافرت به ایران دارند باید برای دریافت روادید جمهوری اسلامی ایران با همراه داشتن اصل گذرنامه و اصل مدارک اقامتی شخصا و به صورت حضوری به بخش روادید سرکنسولگری مراجعه نمایند.
8- رسید پرداخت هزینه روادید به حساب شماره سرکنسولگری (پایین صفحه) و یا پرداخت توسط کارت بانکی EC Karte در سرکنسولگری.
9- پاکت سفارشی برای برگشت اصل گذرنامه با درج نام، آدرس کامل و تمبر کافی (6 یورو و 40 سنت
10-از تاریخ 1403/0301 بیمه حوادث و سلامت اتباع خارجی متقاضی سفر به جمهوری اسلامی ایران در بستر سامانه روادید الکترونیکی e-visa با معرفی راهبر کنسرسیوم بیمه مرکزی اجرایی و به شرح زیر اعلام میگردد:
- صدور بیمه نامه مذکور از طریق سامانه روادید الکترونیک انجام میپذیرد.
- صدور بیمه نامه به صورت تمام الکترونیکی و به شکلی طراحی شده است که بعد از صدور بیمه نامه، به ایمیل اعلامی متقاضی روادید، بیمه نامه صادره ارسال خواهد شد.
- تمامی اتباع خارجی که برای ورود به کشور نیاز به اخذ روادید دارند، علاوه بر تعرفه روادید، ملزم به پرداخت تعرفه صدور بیمه نامه به شرح زیر میباشند:
1- مبلغ 10 یورو برای کلیه روادید های یکبار یا دوبار تردد به جمهوری اسلامی ایران با اقامت حداکثر90 روز ، همچنین روادید متعدد سه ماهه
2- مبلغ 12 یورو برای روادیدهای متعدد شش ماهه
3- مبلغ 15 یورو برای روادیدهای متعدد یکساله
پس از صدور روادید بعد از چند ساعت متقاضی در بخش اکسترنال روادید الکترونیک https://evisatraveller.mfa.ir/fa/request/status/ در قسمت « بررسی وضعیت درخواست » CHECK APPLICATION STATUS
با وارد کردن کد رهگیری روادید صادر شده Track cod وضعیت بیمه مسافرتی قابل نمایش و قابل چاپ و مبلغ بیمه فعال میباشد.(بدلیل نداشتن ایمیل برای برخی متقاضیان این گزینه فعال گردیده است.)
نکات مهم برای اخذ روادید (ویزا):
- عکس و تصویر گذرنامه بایستی به کیفیت مناسب (رزلوشن 300 و حداکثر 500 کیلوبایت) اسکن و در سامانه روادید بارگذاری شود.
- متقاضیان یک بار ورود روادید میتوانند حداکثر برای 90 روز اقامت و دو بار ورود حداکثر برای 30 روز اقامت درخواست خود را در سامانه روادید الکترونیکی ثبت نمایند.
- جهت درخواست روادید دوبار ورود، مبلغ 50 درصد به هزینه روادید اضافه میگردد.
لینک جدول هزینههای کنسولی
سایر موارد:
اتباع کلیه کشورها که دارای گذرنامه معتبر میباشند میتوانند برای مسافرت به مناطق اقتصادی آزاد کیش، قشم و چابهار روادید 14 روزه را در مبادی ورودی مناطق مذکور اخذ نمایند.
* اتباع خارجی پس از ورود به مناطق آزاد در صورتی که قصد مسافرت به سایر نقاط کشور را داشته باشند میتوانند به نمایندگی وزارت امور خارجه مستقر درهمان منطقه مراجعه و طبق مقررات روادید لازم را دریافت نمایند.
* متقاضیان برای ورود به سایر مناطق آزاد که فاقد مبادی مستقیم ورودی هوائی، دریائی و یا زمینی میباشند میبایست از طریق یکی از نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور روادید مورد نیاز را دریافت نمایند.
* ایرانیانی که ترک تابعیت ننموده اند (دارای شناسنامه و گذرنامه ایرانی میباشند) و در ضمن دارای گذرنامه آلمانی و یا پناهندگی نیز دراختیار دارند نمیتوانند با گذرنامه خارجی به ایران مسافرت نمایند، اینگونه افراد میبایست گذرنامه جدید دریافت کرده و با گذرنامه ایرانی به کشور مسافرت نمایند.
* صدور روادید برای اتباع کلیه کشورها باستثناء فلسطین اشغالی (اسرائیل) براساس مقررات بلامانع است .
* متقاضیان روادید پس از مراجعه حضوری و ارائه مدارک برای دریافت روادید، به منظور سرعت بخشیدن در بازگشت مدارک ارسالی توصیه میشود از پست دی-اچ-ال استفاده نمایند، لطفآ جهت جلوگیری از دیر رسیدن و یا مفقود شدن گذرنامه و یا سایر مدارک توسط پست آلمان تمهیدات لازم را بعمل آورده زیرا در هر حال این نمایندگی مسئولیتی در قبال مفقود و یا تآخیر در به مقصد رسیدن مدارک متقبل نخواهد شد.
درصورت رد درخواست روادید به هر دلیل وجه پرداخت شده مسترد نمیگردد.
توجه: ارائه اصل رسید پرداخت هزینهها بر اساس جدول هزینههای کنسولی الزامی میباشد.
در صورتیکه هزینه پرداختی ازطریق حواله بانکی Überweisung ،انجام شده باشد ارائه کپی Kontoauszug مبلغ پرداختی ضروری است.
ساعت مراجعه حضوری بخش روادید به سرکنسولگری :
روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت 9 لغایت 12 دریافت مدارک مراجعین حضوری
توجه: بخش روادید در روزهای سه شنبه و پنج شنبه پذیرای مراجعین حضوری نمیباشد.
ساعت پاسخگویی تلفنی: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 14/30 لغایت 16/30
Tel.: +49 (0) 69 56 000 727
Fax: +49 (0) 69 56 000 728
Email: fra.visa@mfa.gov.ir
Bankverbindung: Frankfurter Sparkasse,
IBAN DE 90 50050201 0000 103960
BIC HELADEF 1822