هموطنان ارجمند ساکن در حوزه این نمایندگی به استناد ماده114 قانون امور حسبی، چنانچه از بستگان و یا آشنایان آنان که مقیم در کشور آلمان بوده و نیازمند به نصب امین موقت باشد، می توانند به صورت حضوری و یا از طریق پست با تهیه مدارک زیر تقاضای اقدام در این ارتباط را نمایند:
متقاضیان در موارد زیر می توانند درخواست نصب امین موقت کنند:
- اداره اموال ایرانیان غایب مفقودالاثر مقیم در حوزه نمایندگی
- اداره امور مالی و غیر مالی فرزند غایب مفقودالاثر
- اداره اموال فردی که در اثر کبر سن یا بیماری و ناتوانی، قادر به اداره تمام و یا قسمتی از امول خود نبوده و در این ارتباط عاجز شده باشد.
- اداره سهم الارثی که ممکن است از ماترک متوفی به جنین تعلق گیرد، مشروط به این که جنین ولی یا وصی نداشته باشد.
- اداره اموالی که به مصارف عمومی اختصاص یافته باشد و مدیری نداشته باشد.
- مواظبت از ترکه متوفی
- در صورت خیانت وصی نسبت به اموال محجور
- هرگاه ولی قهری منحصر، به واسطه ی غیبت یا حبس و یا هر علتی نتواند به امور مولی علیه رسیدگی کند و کسی را هم از طرف خود برای تصدی و اداره اموال مولی علیه و سایر امور مربوطه معین نکرده باشد.
- مواردی که ولی قهری طفل، لیاقت اداره اموال مولی علیه را نداشته باشد و یا در اموال او مرتکب حیف و میل گردد.
- صغاری که ولی خاص دارند ولی در دسترس نمی باشند و یا محبوس باشند.
- مواردی که ولی قهری طفل به واسطه ی کبر سن یا بیماری یا امثال آن قادر به اداره کردن کردن اموال مولی علیه نباشد.
مدارک لازم:
- اصل درخواست کتبی متقاضی تعیین امین موقت حاوی، علت، مشخصات فرد نیازمند به امین موقت، نشانی و تلفن محل سکونت و کار متقاضی در خارج از کشور و بستگان در ایران
- اصل شناسنامه، گذرنامه معتبر ایرانی و کارت هوشمند ملی متقاضی سمت امین موقت
- اصل شناسنامه و کارت هوشمند ملی شخص محتارج به امین موقت(مثلا غایب مفقودالاثر)
- تصویر مدرک اقامت معتبر متقاضی سمت امین موقت
- اصل فهرست و سیاهه دقیق اموال فرد نیازمند به امین موقت(مثلا غایب مفقودالاثر)
- اصل قبض واریز مبلغ 24 یورو بحساب سرکنسولگری
توجه:
الف: در صورت تمایل به ارسال مدارک از طریق پست، لطفا یک عدد پاکت پست سفارشی(ملصق به تمبر کافی)که نشانی شما بر روی آن نوشته شده باشد را به همراه مدارک به این سرکنسولگری ارسال تا بعد از انجام کار نسبت به برگشت اصل مدارک به نشانی اعلام شده اقدام گردد.
ب: در ارسال مدارک دقت لازم به عمل آید، زیرا مدارک ناقص بدون هرگونه اقدامی عینا اعاده خواهد گردید.
لینک هزینه های کنسولی
ساعت کار ویژه مراجعین : دوشنبه تا جمعه 8:30 الی 12:00
ساعت پاسخگوئی تلفنی : دوشنبه تا جمعه 14:30 الی 16:30
Tel.: +49 (0) 69 - 56 000 70
Fax: +49 (0) 69 56 000 728
Email: fra.eztal@mfa.gov.ir
Bankverbindung: Frankfurter Sparkasse, IBAN DE 90 50050201 0000 103960
BIC HELADEF 1822