توجه :
توجه: برای درخواست صدور کارت هوشمند ملی در این سرکنسولگری از تاریخ 1401/03/01 فقط از طریق سامانه نوبت دهی https://appointment.mfa.gov.ir نسبت به دریافت وقت اقدام و سپس در تاریخ اعلام شده به صورت حضوری مراجعه فرمائید.(امکان دریافت نوبت بصورت تلفنی ، ایمیل و حضوری امکان پذیر نمیباشد)
هموطنان عزیز توجه فرمایند با توجه به اینکه تا پایان سپتامبر 2024 نسبت به تعیین نوبت اقدام گردیده است امکان دریافت نوبت جدید فقط از طریق سامانه نوبت دهی در روز 20 سپتامبر 2024 امکان پذیر میباشد. لطفا از تماس تلفنی، ایمیل و یا حضوری برای دریافت وقت جدید خودداری گردد و به هیچ عنوان حضورا مراجعه نگردد.
شرایط و مدارک لازم برای صدور کارت هوشمند ملی
هموطنان محترم مقیم درحوزه این سرکنسولگری در موارد زیر میتواند با تعیین وقت قبلی و با حضور در این نمایندگی درخواست صدور کارت هوشمند ملی را ارائه نمایند.
1- تغییر مشخصات سجلی
2- مفقود شدن کارت هوشمند ملی
3- مستعمل شدن کارت هوشمند ملی
4- خاتمه اعتبار کارت هوشمند ملی
الف:شرایط و مدارک لازم برای صدور کارت هوشمند ملی مجدد به دلیل تغییر مشخصات سجلی:
در مواردی که مشخصات سجلی فرد تغییر یافته و متقاضی دارای شناسنامه جدید با مشخصات جدید باشد برای صدور کارت هوشمند ملی مجدد، ارائه مدارک زیر الزامی است:
1) تکمیل برگ درخواست کارت هوشمند ملی (نمونه پیوست)
2) اصل شناسنامه جدید به همراه یک نسخه تصویر صفحه اول و آخر شناسنامه
3) اصل کارت هوشمند ملی
4) اصل کارت اقامت آلمان
5) اصل فیش بانکی واریز مبلغ 25 یورو به حساب سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت ( این مبلغ در محل سرکنسولگری با کارت بانکی قابل پرداخت میباشد.)
ب: شرایط و مدارک مربوط به صدور کارت هوشمند ملی بعلت فقدان کارت قبلی :
هموطنانی که کارت هوشمند ملی آنان مفقود شده باشد، میتوانند با ارائه مدارک زیر تقاضای صدور کارت مجدد نمایند:
1) تکمیل برگ گزارش مفقود شدن کارت هوشمند ملی
2) تکمیل برگ درخواست کارت هوشمند ملی
3) اصل شناسنامه جدید به همراه یک نسخه تصویر صفحه اول و صفحه آخر (درصورت داشتن توضیحات)
4) اصل کارت اقامت آلمان
5) اصل فیش بانکی واریز مبلغ 50 یورو به حساب سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت ( این مبلغ در محل سرکنسولگری با کارت بانکی قابل پرداخت میباشد.)
هموطنان گرامی لطفا در زمان حضور در سرکنسولگری برای ثبت نام کارت هوشمند ملی، آمادگی گرفتن عکس استاندارد توسط سیستم صدورکارت هوشمند ملّی را داشته باشند . عکس کارت ملی بدون عینک، زیورآلات چهره و خالکوبی در چهره گرفته خواهد شد همچنین پوشش تیره (با توجه به زمینه سفید) به تصویر مناسب کمک خواهد کرد.
ج: شرایط و مدارک مربوط به صدور کارت هوشمند ملی بعلت مستعمل شدن کارت قبلی:
هموطنان عزیز در صورت مستعمل شدن کارت هوشمند ملی خود، میتوانند با ارائه مدارک زیر درخواست صدور کارت مجدد نمایند:
1) تکمیل برگ درخواست صدور کارت هوشمند ملی مجدد به جای کارت هوشمند مستعمل (نمونه پیوست)
2) اصل شناسنامه جدید به همراه یک نسخه تصویر صفحه اول وصفحه آخر (درصورت داشتن توضیحات)
3) اصل کارت هوشمند ملی مستعمل
4) اصل فیش بانکی واریز مبلغ 25 یورو به حساب سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران درفرانکفورت ( این مبلغ در محل سرکنسولگری با کارت بانکی قابل پرداخت میباشد.)
5) اصل کارت اقامت آلمانی
هموطنان گرامی لطفا در زمان حضور در سرکنسولگری برای ثبت نام کارت هوشمند ملی، آمادگی گرفتن عکس استاندارد توسط سیستم صدورکارت هوشمند ملّی را داشته باشند . عکس کارت ملی بدون عینک، زیورآلات چهره و خالکوبی در چهره گرفته خواهد شد همچنین پوشش تیره (با توجه به زمینه سفید) به تصویر مناسب کمک خواهد کرد.
د: شرایط و مدارک مربوط به صدور کارت هوشمند ملی به علت خاتمه اعتبار:
هموطنان محترم مقیم حوزه سرکنسولگری فرانکفورت در صورت خاتمه اعتبار 7 ساله کارت هوشمند ملی خود میتوانند با تعیین وقت قبلی و با حضور در این سرکنسولگری و با ارائه مدارک زیر تقاضای صدور مجدد کارت هوشمند ملی نمایند.
مدارک مورد نیاز
1) تکمیل برگ درخواست صدور کارت هوشمند ملی مجدد به جای کارت هوشمند منقضی شده (نمونه پیوست)
2) اصل شناسنامه جدید به همراه یک نسخه تصویر صفحه اول وصفحه آخر (درصورت داشتن توضیحات)
3) اصل کارت هوشمند ملی منقضی شده
4) اصل فیش بانکی واریز مبلغ 25 یورو به حساب سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران درفرانکفورت ( این مبلغ در محل سرکنسولگری با کارت بانکی قابل پرداخت میباشد.)
5) اصل کارت اقامت آلمانی
هموطنان گرامی لطفا در زمان حضور در سرکنسولگری برای ثبت نام کارت هوشمند ملی، آمادگی گرفتن عکس استاندارد توسط سیستم صدورکارت هوشمند ملّی را داشته باشند . عکس کارت ملی بدون عینک، زیورآلات چهره و خالکوبی در چهره گرفته خواهد شد همچنین پوشش تیره (با توجه به زمینه سفید) به تصویر مناسب کمک خواهد کرد.
ساعت مراجعه حضوری به سرکنسولگری : با تعیین وقت قبلی روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8/30 لغایت 12
ساعت پاسخگویی تلفنی: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 14/30 لغایت 16/30
لطفا از طریق شماره تلفن و ایمیل زیر جهت تعیین وقت مراجعه برای درخواست کارت هوشمند ملی اقدام نمایید
توجه :
به اطلاع هموطنان گرامی می رساند؛
بنا بر اعلام رئیس سازمان ثبت احوال کشور، اعتبار آن دسته از کارتهای هوشمند ملی که تاریخ اعتبار آنها انتهای سال 1403 و قبل از آن میباشد، تا پایان سال 1405 تمدید میگردد.
Tel:+49 ( 0 ) 69 - 56 000 722
Fax: +49 (0) 69 56 000 728
Email: fra.nationalcard@mfa.gov.ir
Bankverbindung: Frankfurter Sparkasse
IBAN DE 90 50050201 0000 103960
BIC HELADEF 1822